“Nog zo’n bedrijf dat mij voor zich wil winnen”, denk je misschien wel wanneer je weer van die met logo bedrukte relatiegeschenken krijgt. Toch zijn ze leuker dan je waarschijnlijk zou denken. Ze kunnen je huis ontzettend opfleuren, als je ze juist inzet. Het scheelt een hoop geld en het is eigenlijk heel makkelijk. Deze promotieartikelen zijn er vaak in allerlei kleurtjes en vormpjes. Naast dat ze je huis wat vrolijker maken, kunnen ze ook gewoon ontzettend handig zijn.

Wie het kleine niet eert…

Je kunt best het gevoel hebben dat je bedolven wordt onder al die give-aways. Iets geven is een van de meest populaire manieren voor bedrijven om te proberen jou voor zich te winnen. En natuurlijk zit er ook het een en ander bij waar je echt niets mee kunt, maar het meeste kun je toch wel degelijk gebruiken. Bedrijven laten de spulletjes rondsturen of geven ze zelf weg. En er is heus meer dan mokken, pennetjes, notitieboekjes et cetera. Iedereen kan eenvoudig relatiegeschenken inzetten om klanten te winnen, dus moeten ze opvallen tussen al die anderen. Sommigen zullen handige spullen uitdelen waar je ook écht blij mee bent, denk bijvoorbeeld aan hippe koffiebekers bedrukken. Daar heb je ook ontzettend veel aan! Ook dingen zoals shakebekers of zelfs wijnsetjes zijn hot. De ondernemers zullen steeds sneller iets verzinnen wat je ook écht goed kan gebruiken, want als je het product gebruikt, onthoud je het bedrijf veel beter, zo blijkt uit onderzoek.

Kijk eens rond in huis!

Kijk eens rond in je huis en check hoeveel van deze spulletjes met logo je eigenlijk al hebt. Dat zal je verbazen. En je bent ook zeker niet de enige. Uit een onderzoek van het Duitse onderzoeksbureau DIMA Marktforschung blijkt dat wel 95% van de mensen relatiegeschenken in huis heeft liggen. En 93% ervan gebruikt deze spulletjes ook echt. Het overgrote deel wordt in de keuken gebruikt en ook in de werkruimte, zoals op kantoor, wordt veel gebruik gemaakt van deze geschenkjes. Hoeveel geschenkjes zul je dan ongeveer in huis hebben? We hebben wel een indicatie voor je. Het overgrote deel van de onderzochte mensen uit een onderzoek van PPAI (gespecialiseerd in promotionele producten) had wel 21 van deze presentjes in huis liggen.

De mooiste dingen in het leven zijn gratis

Je kunt overal in huis van deze geschenken inzetten. En ja, de meest gebruikte zijn nog altijd pennen en tassen. Maar ook de genoemde koffiebekers en ook mokken. Zo’n beker of zelfs een glas met logo brengt een hoop kleur aan in je kast en maakt je keuken of andere kamer uniek. Amusesetjes zijn ook een veel ingezette weggever. Staat leuk op het aanrecht of in de kast. Plus, je hebt dan altijd iets leuks om mee te serveren, wanneer je visite over de vlier hebt. Kost niets! Doen die presentjes dan echt zoveel voor jou en je huis? Zeker! Het zit hem in de details. Een goed logo springt eruit en een pakkende boodschap zet aan tot nadenken en maakt je blij. Dus, graaf eens tussen alle prulletjes die je hebt gekregen bij acties, op open dagen of die je gewoon via de post hebt gehad. Bekijk eens goed welke je toch best goed zou kunnen gebruiken. Een leuke bezigheid! Plus, je geeft je huis een vrolijke boost.

Combineer maar raak voor een knaak

Misschien wel het fijnste aan deze details is dat je ze eenvoudig kunt vervangen. Ben je de uitstraling van je huis een keertje zat en wil je wat verandering, dan pak je er toch gewoon nieuwe relatiegeschenkjes bij? Die blijven wel komen en gaan. Heb je weinig kleur in huis, dan maak je je huis toch wat vrolijker en speelser. Je kunt ook op zoek gaan naar specifieke kleuren, voor een bepaalde uitstraling. Zo passen groen- of houttinten perfect bij een landelijke uitstraling of een jungle-idee. Glimmende tierelantijntjes maken de uitstraling juist klassiek. Echt een retro-fan? Bruin en okergeel zijn het dan helemaal! Je kunt natuurlijk ook juist heel modern zijn qua stijl. Dan heb je vooral strak ontworpen zwart-witte details nodig. Combineer tot je een ons weegt! Want je kunt de stijlen natuurlijk ook mengen. Wat je maar leuk vindt!